niedziela, 17 lutego 2013

śpią duchowie

Przystępuję do ciebie - niech tak się stanie
 bo chciałbym jeszcze rzecz bardzo modlitewną
 napisać

o, prądy w ptakach to włócznie takich nie ma
 zawsze pragnąłem pomiędzy nimi być dostąpion
 całą wiązką w środek czoła lec utrafion

i co mam jeszcze wymodlić

więc tak mi dopomóż tęsknienie przepastne
 
że zawsze pragnąłem mieć konia do lotu
 i gwiazdę we wzroku
- więc amen
 


Przystępuję do ciebie - dzielna partyzantko
 bo chciałbym jeszcze rzecz bardzo o lasach
 napisać

o lasach nieprzebranych zastępach
 gdzie w starych dziuplach śpią duchowie
 i w młodym gaju hasa lis

a przez drzewostan słońce idzie *


A kiedy się budzą duchowie ze snu zimowego, słuchają Stachury i Leśmiana, zamiast pisać. Albo czytają Stachurę i Leśmiana.
I całe pogaństwo poetów, ich mszy i Szir Haszirim  pachnie uświęconą, mokrą wiosenną ziemią. Przynajmniej dopóty, dopóki nie wraca się do tej części Polski, w której jest zimno, i duchowie znów zapadają w sen.

* Sted "Przystępuję do ciebie" (poemat nawiązujący do Pieśni nad Pieśniami), fragmenty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komunikat radiowy

Linki tytułów, paginy i marginesów w większości odnoszą się do YT. O ile jednak nie jest to belly lub nie jest to zaznaczone, walory wizualne nie mają żadnego znaczenia. Muzyka jest do słuchania, a oczy rozpraszają uszy :-) Wklejane pliki mp3 znalazły się w sieci metodą prasowania mojej własnej płytoteki. Miłego słuchania.