wtorek, 26 listopada 2013

ojczyznę kochać (...) i nie pluć na godło

Nie psuj tego, co obecne, pragnąc tego, czego nie ma - lecz uświadom sobie, że o to, co masz teraz, kiedys mogłeś się tylko modlić Epikur
Ojczyznę kocha się nie za to, że wielka, ale że własna Seneka

Junior od kilku wieczorów każdą modlitwę zaczyna od podziękowania za to, że żyjemy w wolnej Polsce i możemy mówić po polsku. Potem dopiero dziękuje za Małego Czlowieka (dzięki któremu nie jest już najmłodszy) i za wszystko inne.
Za pierwszym razem mnie zatkało.
Za drugim - odczułam lekką konsternację.
A potem - wstyd. Że ja narzekam. Na podatki, politykę, system, ZUS.
Siedmioletnie dziecko odczuwa wdzięczność, tak po prostu, bo tak - chociaż ani komunizmu, ani innych traum narodowych nie pomni.
Wstyd mi.
Coś z tym zrobię, jeszcze przed wyborami. Słowo. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komunikat radiowy

Linki tytułów, paginy i marginesów w większości odnoszą się do YT. O ile jednak nie jest to belly lub nie jest to zaznaczone, walory wizualne nie mają żadnego znaczenia. Muzyka jest do słuchania, a oczy rozpraszają uszy :-) Wklejane pliki mp3 znalazły się w sieci metodą prasowania mojej własnej płytoteki. Miłego słuchania.